Neuvontaa vieraskielisille
Jos tarvitset ohjausta ja neuvontaa tai tietoa eri palveluista, tule Koto-infoon!
Palveluun hakeudutaan itsenäisesti tai työntekijän ohjaamana. Palvelussa autetaan ymmärtämään erilaisia päätöksiä ja prosesseja sekä tuetaan itsenäiseen asioiden hoitoon. Palvelussa myös avustetaan hakemusten ja lomakkeiden täyttämisessä. Tarvittaessa ohjataan eteenpäin oikeisiin palveluihin. Koto-info toimii myös infopisteenä muille viranomaisille ja verkostoille maahanmuuttoon liittyvissä erityiskysymyksissä.
Neuvontaa ja asiakasohjausta tehdään esimerkiksi liittyen Kelaan, TE-palveluihin, Migriin, sosiaali- ja terveyspalveluihin, poliisin lupapalveluihin, pankkiasiointiin, DVV:een, asumiseen, koulutuspalveluihin ja varhaiskasvatukseen.
Neuvontaa annetaan lähtökohtaisesti suomeksi sekä tarvittaessa englanniksi. Asiointiin voidaan järjestää tulkkaus, jos asian selvittäminen sitä työntekijän arvion mukaan vaatii. Palvelua saa sekä neuvontapisteellä että etänä. Koto-infoon ei synny asiakkuuksia.
Yhteistyössä Keski-Uudenmaan kuntien kanssa järjestetään vieraskieliselle väestölle ja eri ammattiryhmille myös yleisiä infoja eri aiheista. Niistä tiedotetaan erikseen mm. Koto-infon Facebook-sivulla.
Maspa-sivusto on Keski-Uudenmaan kuntien yhteinen palvelu maahanmuuttaneille, viranomaisille, työnantajille, järjestöille ja muille tahoille, jotka tarvitsevat lisätietoa maahanmuuttoon ja kotoutumiseen liittyvissä asioissa.
Aukioloajat
- Koto-infon avoin asiointiaika ilman ajanvarausta on maanantaisin, tiistaisin ja keskiviikkoisin klo 12-15.30
- Muina aikoina varaa tapaaminen etukäteen.
Ota yhteyttä
Puhelin: 040 317 4106
Sähköposti: koto-info@nurmijarvi.fi
Osoite: Kuonomäentie 2 (3. kerros), 01800 Klaukkala