Ajankohtaista

Kaikki, Päätöksenteko

Postilakko vaikuttaa kunnan postinkulkuun – asiakaslaskujen maksuaikaa pidennetty

14.11.2019

Maanantaina 11.11. alkanut postialan lakko vaikuttaa myös Nurmijärven kunnan tulevaan ja lähtevään postiin. Nurmijärven kunta suosittelee, että asiakirjat ja kirjeet toimitetaan lakon aikana kunnalle mahdollisuuksien mukaan sähköpostitse.

Kunnalle osoitettuja asiakirjoja voi lähettää lakon aikana normaalisti sähköpostitse kunta@nurmijarvi.fi, ellei asiakirjaa ole pyydetty muuhun osoitteeseen.

Nurmijärven kunnalle osoitetut paperiasiakirjat ja kirjeet voi toimittaa

  • kunnan kirjaamon postilaatikkoon, Keskustie 2 B (Kunnantalon pääoven vastakkainen seinä)
  • kunnanviraston asiakaspalvelupisteeseen, Keskustie 2b (avoinna ma-to klo 8 – 16, pe ja juhlapyhien aattoina klo 8 – 14).

Asiakaslaskut lähtevät kunnasta viiveellä postilakon jälkeen

Postilakko vaikuttaa kunnalta ulos lähteviin asiakaslaskuihin. Kunnan lakon aikana syntyneitä laskuja ei muodosteta ennen kuin postilakko on päättynyt. Lakon päätyttyä laskuihin saadaan annettua tulevaisuudessa oleva ja riittävän maksuajan mukainen eräpäivä. Tämä koskee sekä Postin kautta kulkevia laskuja ja e-laskuja. Menettely ei koske ennen lakon alkua lähetettyjä laskuja.

Kuntaa laskuttavien yrityksien suositellaan käyttävän ensisijaisesti verkkolaskutusta.

 

Takaisin listaukseen