Ajankohtaista

Kuntastrategia, strategia, Viestintä

Nurmijärvi on paremman arjen ilmiö – kunnan uudessa toiminnantäyteisessä mainoselokuvassa mukana kotimaisen elokuvan huippunimiä

1.4.2022

Tuoreen ”Nurmijärvi – paremman arjen ilmiö” -mainoskampanjan tavoitteena on kohottaa kunnan tunnettavuutta ja vetovoimaa sekä erityisesti tuoda esille uutta kuntastrategiaa Nurmijärvi – paremman arjen ilmiö. Kampanjan keskiössä on uusi mainoselokuva, jonka taustalla ovat Taavi Vartia, Panu Aaltio ja Jarno Rinnekangas. Kampanjassa esitellään myös sata syytä, miksi arki on Nurmijärvellä parempaa. 

 

Katso Paremman arjen ilmiö -elokuvan traileri alta:

Katso täysipitkä elokuva tästä.

Nurmijärven kunta lanseeraa uuden ”Paremman arjen ilmiö” -markkinointikampanjan huhtikuun alussa. Kampanja sisältää uuden mainoselokuvan sekä kampanjasivut, joilla esitellään Nurmijärveä ja kunnan uuden kuntastrategian mukaisia painotuksia.

”Haluamme, että Nurmijärven kunta on mahdollisimman helposti lähestyttävä niin nykyisille kuin tulevillekin nurmijärveläisille, työntekijöillemme sekä tietysti yrittäjille. Uskon, että uusi huikea mainoselokuvamme kaappaa huomion ja ohjaa ihmisiä tutustumaan kuntaamme”, Nurmijärven kunnan viestintäpäällikkö Teemu Siltanen kertoo. ” Haluan vielä erikseen kiittää Taavia ja kumppaneita sekä lukuisia kuntalaisia, jonka he ovat tehneet mainoselokuvan eteen. Kaikesta tehdystä paistaa suuri kotiseuturakkaus.”

”Tuoreen visiomme mukaan Nurmijärvi haluaa olla paremman arjen ilmiö. Tätä ihmiset etsivät Nurmijärveltä, ja markkinointikampanjassamme tuodaan parempaa arkea esille mukaansatempaavasti”, Siltanen kertoo.

Venlan roolissa nähdään Sara Ritala.

Mainoselokuvan taustalla kotimaisen elokuvan kärkinimiä

Paremman arjen ilmiö -mainoselokuvan taustalla on nurmijärveläistä joukko-osaamista. Mainoselokuvan toteuttamisesta vastasi nurmijärveläinen tuotantoyhtiö Taavi Vartia Tuotannot ja musiikin siihen on säveltänyt Nurmijärveltä kotoisin oleva elokuvasäveltäjä Panu Aaltio. Mainoselokuvan käsikirjoituksesta vastasi Taavi Vartia yhdessä mainoselokuvan ohjanneen Jarno Rinnekankaan kanssa.

”Tavoitteenamme oli toteuttaa Nurmijärven kunnalle elokuvallinen, musiikkivideon keinoja käyttävä mainoselokuva, joka herättää huomiota ja jää katsojien mieliin. Minulle yhtenä tärkeänä lähtökohtana oli esitellä omaa kotikuntaani suurten ja aitojen tunteiden kautta”, Taavi Vartia kertoo.

Taavi Vartia.

 

Tarinallisen mainoselokuvan vahvuutena on Panu Aaltion säveltävä vahva musiikkiteema, joka säestää päähenkilön Venlan tarinaa seitsemän veljeksen hengessä.  Venlan lapsuudessa ja nuoruudessa mukana kulkeneet asenteet kokevat työkeikalla äkkikäännöksen, kun jo kertaalleen taakse jätetty Nurmijärvi muuttaakin ilmiömäisesti Venlan elämän kertaheitolla.  Parempi arki onkin ollut lähempänä kuin koskaan – vain parikymmenen minuutin päästä Helsingistä.

Juhanin roolissa nähdään Tatu Arminen.

Nurmijärveläistä yhteistyötä

Niin mainoselokuvan kuin itse strategiankin takana on nurmijärveläinen yhteistyö. Mainoselokuvaan järjestettiin avoimet castingit ja roolituksissa sekä avustajatehtävissä nähdään nurmijärveläisiä ja kunnan työntekijöitä. Myös paikalliset yritykset osallistuivat mainoselokuvan toteutukseen. Mainoselokuvan ytimessä on myös nurmijärveläisten Taavi Vartian ja Panu Aaltion kotiseuturakkaus.

Nurmijärven kuntastrategia Nurmijärvi – paremman arjen ilmiö syntyi noin vuoden kestäneen yhteistyön hedelmänä. Sen eri vaiheisiin osallistuivat kunnan viranhaltijoiden ja kuntapäättäjien lisäksi sadat kuntalaiset. Strategian päivitystyö käynnistettiin kevättalvella 2021 ja valtuusto hyväksyi strategian 23.3.2022. Strategiatyön eri osallistamisvaiheista voi lukea lisää kunnan kotisivuilta.

Sekä strategian että mainoselokuvan tekemiseen osallistui lukuisia nurmijärveläisiä.

paremmanarjenilmiö.fi – Sata syytä parempaan Nurmijärvellä

Mainoselokuva johdattaa kiinnostuneet tutustumaan Nurmijärveen paremmanarjenilmiö.fi-kampanjasivuille. Siellä kävijä löytää mainoselokuvan täysipitkän version ja lisätietoa Nurmijärvestä. Löytyypä sivuilta jo klassikoksi muodostunut Nurmijärvi-simulaattorikin. Kampanjasivut on toteuttanut Zeroten Oy.

”Kampanjasivuilta on muun muassa sata syytä, miksi arki on Nurmijärvellä varsin mukavaa. Lisäksi kerromme maanläheisellä tavalla, miten uusi strategia näkyy nurmijärveläisten elämässä eli kuinka tavoittelemme paremman arjen ilmiötä tulevien vuosien aikana”, Siltanen kertoo. ”Ja jos kävijä oikein innostuu, kampanjasivuilta on lyhyt matka lähimatkalle, tonttikaupoille, vuokra-asuntoihimme tai paikallisten kiinteistövälittäjien pakeille. Tervetuloa ihastumaan Nurmijärveen!”

Katso mainoselokuva ja tutustu paremmanarjenilmiö.fi-sivuihin tästä linkistä.
Kuntastrategian taitettuun versioon voi tutustua
täällä. Strategian visuaalisen ilmeen on toteuttanut mainostoimisto Pii&Waak.

 

Takaisin listaukseen