Kaikki
Suuri seikkailu -kevätretki keräsi yli sata eskarilaista liikuntaseikkailulle Klaukkalaan
Rajamäen alueen päiväkotien esikoululaiset tekivät yhteisen Suuri seikkailu -kevätretken 6.5. Klaukkalaan Sähkö Areenalle. Mukana oli yhteensä 120 lasta Metsolan, Länsikaaren ja Tornitien päiväkodeista Rajamäeltä. Tapahtuman järjestäjinä olivat Rajamäen esikoulujen henkilökunta, joka sai inspiraation Suureen seikkailuun kunnan strategian liikkuvin kunta -teemasta.
”Idea tapahtumaan lähti meidän Metsolan opettajilta. Olen todella ylpeä heidän luovuudestaan ja innostuksestaan työhön. He ovat super ammattitaitoinen joukko ja keksivät jatkuvasti uusia ideoita toteuttaa esiopetuksen suunnitelmaa arjessa. Päivä oli tosi onnistunut ja mieluisa lapsille sekä meille aikuisille,” kertoo Rajamäen alueen päiväkotien apulaisjohtaja Annika Pakarinen.
Tapahtumassa oli mukana kunnan alueen eri toimijoita ja yhdistyksiä järjestämässä liikunnallisia pisteitä lapsille. Nurmijärven Tanssiopiston pisteellä liikuttiin musiikin tahdissa, SB Pro salibandyseuran pelaajat opastivat salibandyn saloihin, Nurmijärven Jalkapalloseuran pisteellä pelattiin valmentajan johdolla useita jalkapallo-otteluita, Nurmijärven Keudan lähihoitajaopiskelijat virittivät värikkään leikkivarjon, jonka alle eskarilaiset ilosta hihkuen piiloutuivat ja SPR Rajamäki järjesti ensiaputaitojen opastusta lapsille. Metsolan henkilöstön suunnittelemilla ja toteuttamilla pisteillä oli järjestetty ruokailu sekä lainassa kunnan liikuntapalveluiden välineitä, joita lapset pääsivät kokeilemaan.





