Ajankohtaista

Rekrytointi, Viestintä

Nurmijärven #Ilmiöntekijät finaaliin – Paras rekrytointikampanja 2022 ratkeaa yleisöäänestyksessä

12.10.2022

Nurmijärven kunnan #Ilmiöntekijät on ehdolla vuoden parhaaksi rekrytointikampanjaksi 2022. #Ilmiöntekijät-kampanjan tarkoituksena on vauhdittaa Nurmijärven kunnan rekrytointia ja vahvistaa kunnan työnantajamielikuvaa. Kampanja on tavoittanut kuluvan vuoden aikana miljoonayleisön ja tuonut hakijoita vaikeasti täytettäviin työpaikkoihin. Paras rekrytointikampanja valitaan kolmen finalistin joukosta yleisöäänestyksen perusteella. Nurmijärven lisäksi finaalissa ovat Caverion ja Ukko.fi. #Ilmiöntekijät-kampanjaa voi äänestää Rekrygaalan kotisivuilla.

Rekrygaala on vuodesta 2018 alkaen järjestetty tapahtuma, jossa palkitaan vuosittain rekrytointialan onnistumisia.

”Olen todella iloinen tästä tunnustuksesta! Jo pääseminen mitalisijoille parhaan kampanjan kategoriassa on upea tunnustus kunnalle. Kampanjan tulokset heijastavat mielestäni sitä systemaattista työtä, jota olemme tehneet kunnan viestinnän ja työnantajamielikuvan kehittämiseksi. On upeaa, että tämä huomioidaan myös valtakunnallisesti ja myös kuntakentän ulkopuolella”, Nurmijärven kunnan viestintäpäällikkö Teemu Siltanen sanoo.

Ilmiöntekijät-kampanja on saanut tunnustusta rohkeudesta ja huumorista, jolla on ravisteltu kuntatyöhön liittyviä stereotypioita. Kampanjan tunnetuimmissa videoissa esiintyy nurmijärveläinen näyttelijä Timo Lavikainen, jonka esittämä kunnan työntekijä kokeilee jos jonkinlaista työtä ja tehtävää – usein huonolla menestyksellä. Lavikaisen lisäksi yhdellä videolla vierailee katupäällikkönä myös näyttelijä Hannele Lauri. Videot toheloista kunnan työntekijöistä ovat ylittäneet myös valtakunnallisen uutiskynnyksen.

Kampanja on tavoittanut vuoden 2022 aikana yli 9 miljoonaa. Somessa kampanjavideot ovat tavoittaneet yli 2,6 miljoonaa, yhteensä filmejä on katsottu noin 1500 tuntia ja niihin on reagoitu noin 62000 kertaa. Kampanja on ohjannut vuoden aikana kunnan rekrytointi-ilmoituksiin yli 15000 kävijää.

Rantapelastajia huumorin voimalla rekrytoinut video ylitti uutiskynnyksen keväällä 2022. Mikä parasta, myös pelastajat saatiin rekrytoitua kesäksi.

”Videoiden huumori todella osui ja upposi. Kampanja on nostanut yksittäiset työpaikkailmoitukset puheenaiheeksi kahvipöydissä ja median sivuilla, ja sillä on ollut myönteinen vaikutus koko kunnan brändiin. Suomesta tuskin löytyy henkilöä, joka ei olisi törmännyt vuoden 2022 aikana Timo Lavikaisen esittämiin Nurmijärven kunnan työntekijöihin. Ja mikä parasta, kunta on saanut rekrytoitua osaavia työntekijöitä avoimiin työpaikkoihin”, Siltanen kertoo.

Humorististen videoiden lisäksi #Ilmiöntekijät-kampanjassa kunnan työntekijät ovat tuoneet esille ajatuksiaan työstä ja sen merkityksellisyydestä.

”Olen todella ylpeä kaikista kuntamme työntekijöistä, jotka ovat hypänneet mukaan #ilmiöntekijät-viestintään. Kampanja on mielestäni osoitus nurmijärveläisestä joukkovoimasta, ja se on myös näkynyt kampanjan tuloksissa.”

Nurmijärven lukion opinto-ohjaaja Eeva kertoi työstään #ilmiöntekijät-tarinassa syyskuussa 2022.


#Ilmiöntekijät-kampanja syntynyt yhteistyössä

#Ilmiöntekijät-kampanjaa ovat olleet toteuttamassa viestintätoimisto Zeroten Oy ja Mediatuotanto Erik Sundström. Lisäksi kunta haluaa kiittää Timo Lavikaista, Hannele Lauria, Nurmijärven Latua ja Polkua, Espoon Kaivurit Oyta, Rajamäen Uimahallia, Lomakoti Kotorantaa, Trafino Oy:ta, Würth Center Nurmijärveä ja kymmeniä kunnan työntekijöitä ja kuntalaisia.

”Haluan kiittää kaikkia yhteistyökumppaneitamme siitä upeasta työstä, jonka he ovat tehneet kunnan viestinnän eteen”, Teemu Siltanen kertoo.

#Ilmiöntekijät-kampanjassa nähtiin myös Hannele Lauri kunnan katupäällikkönä. Kuskinpenkillä Timo Lavikainen. 

Äänestä #ilmiöntekijöitä Rekrygaalan sivuilla 12.-27.10.!

Duunitorin järjestämä Rekrygaala palkitsee vuosittain rekrytointialan parhaat teot ja tekijät. Rekrygaalan finalistit on valinnut kokenut tuomaristo. Palkinnot jaetaan viidessä kategoriassa Vuoden rekrytointiteko, Paras rekrytointikampanja, Vuoden rekrytointialan kehittäjä, Vuoden rekrytoija sekä Vuoden työnantajabrändi. Parhaaksi rekrytointikampanjaksi valitaan poikkeuksellisen ansiokas rekrytointikampanja, jonka suunnittelussa ja toteutuksessa on käytetty luovuutta ja valtavirrasta poikkeavia toteutustapoja.  Paras rekrytointikampanja 2022 valitaan kolmen finalistin joukosta yleisöäänten perusteella. Äänestää voi osoitteessa rekrygaala.fi/aanesta 12.10.-27.10.2022 välisenä aikana.

Rekrygaala järjestetään 3.11.2022, jolloin julkaistaan tieto palkittavista. Gaalan yhteistyökumppaneita ovat Henkilöstöpalveluyritysten liitto, HENRY, HR Viesti, Marketing Finland, Suorahakuyritysliitto FEX sekä Työ- ja elinkeinoministeriö. #rekrygaala

> Siirry äänestämään Parasta rekrytointikampanjaa 2022 tästä linkistä!

> Siirry tutustumaan #Ilmiöntekijät-kampanjaan tästä linkistä!

 

 

Takaisin listaukseen