Opiskelu lukiossa

Hae Nurmijärven lukioon

Yhteishaussa 2020 haetaan Nurmijärven lukioon erikseen Kirkonkylän toimipisteeseen ja Rajamäen toimipisteeseen. 

Yhteishaku tapahtuu www.opintopolku.fi kautta . Haku molempiin toimipisteisiin erikseen Kirkonkylän toimipisteeseen ja Rajamäen toimipisteeseen 

Molemmissa hakukohteissa peruskoulun päättötodistuksen lukuaineiden keskiarvorajana on vähintään 7,0. 

Noudata opinto-ohjaajasi ohjeistuksia aikataulussa. 

Kurssivalinnat lukuvuodeksi 2020-2021 

Ensimmäisenä vuonna on hyvä suorittaa vähintään 30 lukiokurssia. Kirkonkylän ja Rajamäen toimipisteiden valinnat tehdään pääsääntöisesti Wilman kautta yhteishaun aikana omilla Wilma-tunnuksilla 10.3.2020 mennessä. Mikäli sinulla ei ole Nurmijärven kunnan Wilma-tunnuksia, voit täyttää ainevalintasi sähköisellä lomakkeella Nurmijärven lukion internetsivuilla. Lukuvuoden 2020-2021 tarjottavat oppiaineet ja kurssit (esim. vieraat kielet) vahvistuvat opiskelijoiden valintojen perusteella eli kaikkia kursseja ja oppiaineita ei valitetavasti voida välttämättä tarjota. Mikäli hakijoilla tai huoltajilla on kysyttävää ainevalinnoista, voitte ottaa yhteyttä opinto-ohjaajaan. Kurssivalinnat käydään läpi opiskelupaikan vastaanottotilaisuudessa vielä opinto-ohjaajan kanssa! Jokainen opiskelija tekee lisäksi henkilökohtaisen opintosuunnitelman syksyllä, jota päivitetään opintojen edetessä 

Nurmijärven kunnan tuki tietokoneen hankintaan 

Nurmijärven kunta tarjoaa mahdollisuuden tehdä sopimus kannettavan opiskelijatietokoneen hankkimisesta kunnan tuella :

  • Kone on 13,3” Dell Latitude 3300 
  • Opiskelijan omavastuu 270 € 
  • Läppäri on lukioajan Nurmijärven kunnan omistuksessa ja opiskelijan hallinnassa (DELL:n 3 vuoden takuu).
  • Kone siirtyy opiskelijan omistukseen oppimäärän suorittamisen jälkeen. 

Tietokoneen hankkimiseen liittyvän sopimuspohjan syksyn 2020 hankintaan liittyen löydät täältä: https://drive.google.com/file/d/1F8iix7Ocd8w2wXIGDLm-c5Ziz8oK0ltP/view?usp=sharing

Lomake tulee palauttaa lukion kansliaan tai opinto-ohjaajalle 17.6.2020 mennessä. Lisätietoja etäpalautusmahdollisuuksista lukion kansliasta.

Yhteishaun tulokset ja opiskelupaikan vastaanottaminen 2020

Valittujen nimet (luvan antaneet) ilmoitetaan Nurmijärven lukion kotisivuilla toimipistekohtaisesti torstaina 11.6.2020 (Kirkonkylän toimipiste & Rajamäen toimipiste).

Opiskelupaikka vastaanotetaan sähköisesti Opintopolku.fi-palvelussa (Opetushallituksen lähettämässä valintasähköpostissa suoralinkki tai kirjautuminen osoitteessa: https://opintopolku.fi/oma-opintopolku/).

Käy vastaanottamassa paikkasi mahdollisimman pian tiedon saatuasi. Opiskelupaikka täytyy vastaanottaa kuitenkin viimeistään to 25.6.2020 klo 15 mennessä, muuten menetät opiskelupaikkasi.

Valituille opiskelijoille lähetetään myös postitse valintakirje, johon olemme koonneet lukio-opiskelun aloitukseen liittyviä tietoja (esim. ensimmäisen jakson lukujärjestys, aikatauluasioita ja kirjalista).

Mikäli opiskelupaikan vastaanotosta on kysymyksiä tai teknisiä haasteita, tulee opiskelijan olla yhteyksissä viipymättä lukion opinto-ohjaaja Anne Porrassalmeen (anne.porrassalmi@nurmijarvi.fi, 040 317 4013). Tarvittaessa on myös mahdollista sopia lähi- tai etätapaamisaika opiskelupaikan vastaanottoon liittyen.

Ilmoitathan myös, mikäli et aio ottaa vastaan sinulle tarjottua opiskelupaikkaa.

Lukuvuoden 2020-2021 kurssivalinnat vahvistetaan syksyn ensimmäisien opiskelupäivien aikana. Mikäli et ole käynyt vielä tekemässä ainevalintoja, voit käydä täyttämässä toiveesi  sähköisellä lomakkeella.

Nurmijärven kunta tarjoaa Nurmijärven lukiossa aloittaville opiskelijoille mahdollisuuden tuettuun tietokonehankintaan yhteistilauksen muodossa. Lasku lähetetään sitovan sopimuksen tehneille opiskelijoille kesän aikana ja maksu tulee olla maksettuna elokuun alkuun mennessä. Tilauksen sitova sopimuslomake tulee palauttaa 17.6.2020 mennessä.

Lukioon valitut opiskelijat tuovat lukuvuoden 2020-2021 ensimmäisenä opiskelupäivänä (to 13.8.2020) alkuperäisen peruskoulun päättötodistuksen mukanaan tarkistettavaksi. Lisäksi ne opiskelijat, jotka hankkivat tietokoneen yhteishankinnalla, tuovat tositteen maksutapahtumasta mukanaan ensimmäisenä koulupäivänä (kuitti, tuloste maksutiedoista tai kuva).

Lukion kanslia toimii touko-kesäkuussa pääasiallisesti etäpalveluna puhelimitse tai sähköpostitse.

Kansliaan voi olla myös yhteydessä lähi- tai etätapaamisajankohdan sopimiseksi (jaana.virkki@nurmijarvi.fi, 040 317 2472).

Voit olla tarvittaessa myös yhteydessä lukion rehtoriin  (heidi.handolin-kiilo@nurmijarvi.fi, 040 3172437).

Huomioithan, että lukion kanslia on suljettu aikavälillä 22.6.-31.7.2020.

Tiivistettynä opiskelupaikan vastaanottaminen kesällä 2020:

  • Vastaanota opiskelupaikkasi sähköisesti (mikäli tämä ei onnistu, ole lukion opinto-ohjaajaan yhteydessä)
  • Mikäli et ole käynyt tekemässä kurssivalintoja, käy täyttämässä sähköisellä lomakkeella
  • Mikäli haluat tilata Nurmijärven kunnan tukeman tietokoneen, palauta sopimuslomake 17.6.2020 mennessä
  • Ensimmäisenä opiskelupäivänä to 13.8.2020 ota mukanasi peruskoulun päättötodistus ja maksutosite tietokoneen omavastuusta (mikäli olet tietokoneen tilannut)
  • Tarvittaessa ole rohkeasti yhteyksissä lukion opinto-ohjaajaan, koulusihteeriin tai rehtoriin!

Vapaana oleviin opiskelupaikkoihin avoinna oleva jatkuva haku

Voit tiedustella lukiomme vapaana olevista opiskelupaikoista ja hakumenettelystä lukion rehtorilta (Heidi Handolin-Kiilo, 040 3172437, heidi.handolin-kiilo@nurmijarvi.fi) 3.8.2020 alkaen. Hakulomakkeen voi käydä täyttämässä myös kesän aikana etukäteen alla olevasta linkistä aukeavalla lomakkeella. Mikäli haet opiskelupaikan vaihtoa toisesta toisen asteen oppilaitoksesta jatkuvan haun kautta, voit käyttää samaa lomaketta.

Jatkuvan haun hakemuksia käsitellään seuraavan kerran 3.8.2020 alkaen.

Syyslukukausi käynnistyy Nurmijärvellä torstaina 13.8. klo 9.

Jatkuvan haun lomake: https://nurmijarvi.inschool.fi/browsecourses

Löysitkö sivulta etsimäsi tiedon?