Nurmijärven kunta esittelee ilmiöntekijöitä – ”Haluamme olla hyvän fiiliksen työpaikka”

11.1.2019 11.00

Nurmijärven kunta esittelee vuoden 2019 aikana työntekijöitään #ilmiöntekijät-somesarjassa. Kunta julkaisee joka torstai yhden työntekijän tarinan Instagramissa ja Facebookissa.

"Nurmijärven kunnassa tehdään arvokasta työtä kuntalaisten eteen, mutta usein tämä jokapäiväinen työ jää vähemmälle huomiolle. Halusimme päästää työntekijämme ääneen. Kunnan #ilmiöntekijät-viestintäkampanjaan osallistuu alkuvuoden aikana 26 työntekijää, jotka haluavat avata omaa työnkuvaansa laajemmalle yleisölle", Nurmijärven kunnan viestintäpäällikkö Teemu Siltanen kertoo.

Kunnan strategisen tavoitteen mukaan Nurmijärvi on positiivinen ilmiö. Tavoitteen saavuttaminen edellyttää asioiden tekemistä hyvin, mutta myös positiivisista asioista kertomista.

"Kaiken takana ovat ihmiset, hyvät tyypit ja positiivinen tekemisen meininki. Haluamme olla osaavien työntekijöiden hyvin johdettu työpaikka - hyvän fiiliksen työpaikka", sanoo Nurmijärven kunnanjohtaja Outi Mäkelä.

Työpaikkoja Nurmijärven kunnassa avautuu keskimäärin noin 300 vuodessa.

"Kuntasektori voi olla seksikäs ja kiinnostava paikka tehdä työuraa. Tälläkin hetkellä meillä on avoinna vaikka mitä mielenkiintoista opettajantehtävistä psykologien ja tilakeskuksen päällikön tehtäviin", Mäkelä kertoo.

Somempi kunta on lähempänä kuntalaisiaan

Uusi #ilmiöntekijät-kampanja tehostaa Nurmijärven kunnan läsnäoloa sosiaalisessa mediassa ja lisää samalla läpinäkyvyyttä kunnan viestintään.

"Tämä kampanja nostaa työntekijöiden ammattitaidon esille, tuo kunnan toimintaa lähelle kuntalaisia, tekee kuntaorganisaatiosta helpommin lähestyttävän ja vahvistaa kuntakuvaamme", Siltanen näkee.

Sarjassa on esitelty tähän mennessä kaksi kunnan työntekijää: liikuntasuunnittelija Petra ja rehtorina työskentelevä Katri. Ilmiöntekijät ja heidän tarinansa löytyvät ainakin toistaiseksi kokonaisuudessaan vain Instagramista @nurmijarven_kunta.

Tutustu #ilmiöntekijät-sarjaan >>