•  

  • Ketterät kaverit-Liikuntapeli

  • Tervetuloa Ketterät Kaverit-liikuntapelin maailmaan innostumaan, liikkumaan ja löytämään. Peli tarjoaa itse lautapelin lisäksi useita soveltamismahdollisuuksia, joilla pystyt rikastuttamaan lasten oppimista ja leikkimistä. Soveltuu myös  erinomaisesti uuden opetussuunnitelman mukaiseen toiminnallisen oppimisen hyödyntämiseen.
  • Peliä voit käyttää mm. seuraavilla tavoilla:

  • lautapelinä
  • saduttamisessa
  • hahmottamisen apuvälineenä
  • muistipelinä
  • laskemisen harjoittelussa
  • välineenä eläinten tunnistamisessa, luokittelussa ja niiden elinympäristön tutkimisessa
  • omatoimisen leikin alustana

 

Tilaa Ketterät Kaverit-liikuntapeli tästä

 

Pelin hinta on 250 € (alv 0%) 
Hintaan sisältyy liikuntapelimatto koko 1335 mm x 2000mm, laminoidut ohjeet, 2-puoleiset eläinkortit 17 kpl ja pdf-muodossa ladattavat värityskuvat, joissa on peliin liittyviä liikkumistehtäviä.

Peli on tulostettu vinyyliselle lattiamatolle, joka ei liu'u tai käpristy lattialla ja se on helppo pitää puhtaana pyyhkimällä kostealla.

Ketterät Kaverit-ohje

Tulostettavat värityskuvat

Voin tulla myös esittelemään peliä ja sen mahdollisuuksia. Ota yhteyttä ja sovitaan tapaaminen.

 

Ideoita oppitunneille alakouluun

  • Eläinten tunnistaminen: Tunnista pelissä olevia eläimet ja ryhmittele niitä nisäkkäisiin, matelijoihin, lintuihin. Missä maanosissa ja kasvillisuusvyöhykkeillä tunnistamasi eläimet elävät?
  • Lisätehtävät väreittäin askelkiviin: Pelissä on kuusi eri väristä "askelkiveä", joita pitkin pelissä edetään. Voit kirjoittaa askelkiven värisille papereille esim. yhteen- ja vähennyslaskuja, äidinkielen erilaisia tehtäviä, liikunnallisia tehtäviä yms., jotka sitten sijoitat eri puolelle luokkaa tai salia. Oppilaat käyvät askelkiven värisen lapun luona suorittamassa lisätehtävät nopan heittämisen jälkeen ja palaavat sitten pelin heittämään uudelleen noppaa. Liikkumistapa voi olla myös pelin mukaan edellisen aukion liike, joka on tehty.
  • Aakkosten harjoittelu: Kirjoita minkä pelissä olevien eläinten nimet alkavat esim: a-kirjaimella, k-kirjaimella jne.
  • Saduttaminen ja tarinan kirjoittaminen pelin eläinhahmoista
  • Heitä liike! Kahta noppaa heittämällä lapsi, oppilas saa jonkin 12 aukion liikkeistä suoritettavakseen. Noppaa voidaan heittää kolmannen kerran, jotta saadaan toistomäärä selville.
    Esimerkiksi 5+3=8 eli tasapainoilu tehtävä ja toinen heitto yhdellä nopalla esim. 5 --> 5 s yhdellä jalalla seisten.